Drukke, maar top week gehad (op reactie belgie na) - Reisverslag uit Kokkola, Finland van mariekelandkroon - WaarBenJij.nu Drukke, maar top week gehad (op reactie belgie na) - Reisverslag uit Kokkola, Finland van mariekelandkroon - WaarBenJij.nu

Drukke, maar top week gehad (op reactie belgie na)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2005 | Finland, Kokkola

We zijn alweer ruim over de helft heen van mijn uitdaging hier in Finland. Het gaat echt zo snel de tijd. Soms heb ik het gevoel dat ik hier pas gister ben aangekomen en dan heb ik weer het gevoel dat ik hier al voor mijn hele leven ben ofzo. Het voelt vertrouwt hier, met alle nieuwe vrienden die ik heb gemaakt en op mijn stage adres.

Deze week heb ik een sectio (keizersnee) gehad. Ik mocht de gynaecoloog assisteren, dus dat was erg leuk om te zien. Ik had het al gezien in Amsterdam en het verschilt niet zo heel veel.
Ik heb ook een bevalling gehad, waar het eigenlijk allemaal goed ging. Natuurlijk met de epiduraal, want die gebruiken ze hier bij haast elke bevalling en natuurlijk ook met de syntocinon, omdat dat ook op het lijstje staat van gebruiken.
Ik heb de rest van de dagen op de ward gewerkt. Alle vrouwen die nog moeten bevallen, maar complicaties hebben zijn daar en alle moeders met hun pasgeborenen. Ook zijn hier de gynaecologische patienten.
Het is erg leerzaam, maar het was deze week ook erg druk.

Ik moet voor mijn school in Belgie elke dag en elke week een reflectie maken over mijn leerproces. Ik heb dit nog nooit hoeven doen in Amsterdam en moet er dan ook erg aan wennen. In het begin ging alles goed en was Mevr Vangeel erg tevreden erover. Alleen nu in ene niet meer. Kreeg donderdag een mail van haar waar in stond dat ik ongeveer de helft moest gaan veranderen. Ik was nogal onder de indruk daarvan en heb natuurlijk gelijk een mail terug gestuurd en ook naar mijn klasgenoten. Het bleek dat meerdere hetzelfde probleem hadden als ik.
Mijn begeleidende vroedvrouw hier had ook een mail naar haar gestuurd en zij heeft een reactie terug gekregen dat mijn lerares wel heel erg tevreden met me is. Wat er nu dus precies aan de hand is, weet ik niet, maar ga maar gewoon door met alles en hoop dat het goed komt.

Zaterdag had ik mijn vrije dag. Ik ben met een groepje van de andere buitenlandse studenten naar Oulu geweest. Oulu is een grote stad ongeveer 200 km boven Kokkola.
We hebben hier wat sight seeing gedaan en natuurlijk geshopt, omdat dat in Kokkola niet zo heel veel voorsteld.
Oulu ligt aan de zee, dus we zijn naar het strand geweest, hebben het stadhuis gezien, de grote en mooie kerken en alle museums.
Ik was gebroken toen we in de trein naar huis zaten, maar het was een hele leuke dag.

Vandaag is mijn laatste dag op de verloskamers in het ziekenhuis. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het super jammer vind. Heb het hier zo naar mijn zin en wil echt niet weg.
Natuurlijk weet ik dat ik het waarschijnlijk ook op de andere stageplekken naar mijn zin krijg, dus kijk er ook wel naar uit om wat nieuws te doen en om nieuwe mensen te ontmoeten.

Donderdag komen mijn ouders me al opzoeken. Het gaat nu echt heel erg snel. Ik kan niet wachten om ze te zien en eindelijk na 2 maanden echt te spreken en niet over de telefoon.
Ik heb gehoord dat zij er ook heel veel zin in hebben, alleen dat mijn vader er tegen op ziet om met het vliegtuig te gaan. Kan dat ook wel begrijpen als je het niet gewend bent.
We blijven de eerste 3 dagen in Helsinki. Gaan daar alle dingen bekijken en gaan naar het ballet.
Daarna gaan we naar Kokkola, kan ik alles hier laten zien en we gaan een auto huren om wat meer dingen te bekijken.

Als ik deze week niet mail, dan weten jullie dat het komt omdat mijn ouders er zijn.
Natuurlijk stuur ik jullie zo snel mogelijk weer een update.

Kus

  • 25 September 2005 - 16:46

    Jacco:

    goed te lezen dat het allemaal zo goed gaat daar. Ik wens je alvast hele fijne dagen met je ouders.Geniet er lekker van. liefs J

  • 26 September 2005 - 08:10

    Ludy:

    Hoi Marieke, gisteren hebben wij Sonja's verjaardag gevierd en volgens mij staan je ouders ook te trappelen om jou te zien... dus dat kan niet meer stuk. Heel veel plezier en het wordt vast een onvergetelijke week!
    Voor wat betreft je reflectie, misschien had Mevr Vangeel slecht geslapen?!? en gaat dit helemaal goed komen!
    Bye Ludy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1004
Totaal aantal bezoekers 43354

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: