Eindelijk dan weer een update2 - Reisverslag uit Kokkola, Finland van mariekelandkroon - WaarBenJij.nu Eindelijk dan weer een update2 - Reisverslag uit Kokkola, Finland van mariekelandkroon - WaarBenJij.nu

Eindelijk dan weer een update2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2005 | Finland, Kokkola

Jullie zullen wel denken 2 keer hetzelfde bericht, maar de reden is dat mijn moeder nu weet hoe ze het kan openen en het dus ook kan lezen. Vandaar, hoop niet dat jullie het erg vinden en ik zal snel weer een nieuwe updat schrijven.

Hoop dat het nu lukt mam, kus

Na een hele drukke 2 weken te hebben gehad, zal ik natuurlijk wel weer even een update plaatsen op deze site. Anders denken jullie misschien dat ik van de aardbodem verdwenen ben, soms voelt het ook wel zo aan hoor!!

Ik heb 2 hele leuke, maar super drukke weken gehad. Ik was begonnen met mijn stage in de neuvolla. De neuvolla is een medische instelling waar verschillende doktoren/verpleegkundige bij elkaar zitten met ieder andere disciplines. Ik zou deze week beginnen met het mee lopen van de familie planning en dan de week daarop met de prenatale controles (controles van de zwangere vrouwen).
De familie planning was totaal iets anders dan dat ik had verwacht. Ze doen hier voornamelijk controles bij vrouwen die met de pil, nuvaring of spiraal zijn begonnen. Ook komen hier de vrouwen voor de papa-test en dat soort dingen. Ik had verwacht dat het echt over geboorteregeling zou gaan, maar dat was dus niet het geval.
Ik vond het erg leuk om te zien, maar 1 week was ook wel lang genoeg voor me. Dit kwam natuurlijk ook, omdat ik in de stress zat voor mijn ouders.

Het was erg raar toen ze aankwamen op het vliegveld in Helsinki. Ik wist dat ze zouden komen, omdat ze dat hadden verteld, maar op de 1 of andere manier had ik het toch niet verwacht. Mijn vader in een vliegtuig en in een totaal ander land, nou dan moet je toch wel veel voor me over hebben of niet.

We zijn eerst 3 dagen in Helsinki gebleven en hebben daar alles bekeken. We zijn 's avonds naar het ballet gegaan en het toeval wilde dat we naar een balletvoorstelling gingen van Hans van Maanen. Het was super mooi om te zien en echt de moeite waard.

Na Helsinki zijn we naar Kokkola gegaan, waar we een auto hadden gehuurd en heel veel hebben gereden. Ik dacht dat ik een auto had gehuurd, maar het bleek een bus te zijn waar je met 9 personen in kon. Het was dus wel wat overdreven met z'n 3en maar het ging super goed. We hebben van alles gezien, maar geen eland. 30 keer een bord langs de weg gezien met pas op, maar er is er geen eentje overgestoken. Mama natuurlijk helemaal blij en ik natuurlijk zwaar teleurgesteld.

We hebben echt een super vakantie samen gehad. Lekker gegeten, veel gelachen en natuurlijk gehuild toen ze weer weg moesten. Het enige wat nu anders is, is dat zij weten waar ik nu zit en dat ik nu echt kan gaan aftellen om naar huis te gaan.

Aan de ene kant wil ik helemaal nog niet naar huis, maar aan de andere kant wordt ik het ook erg zat om steeds iemand te moeten missen. Ik heb geen heimwee, maar zou graag Marvin en mijn ouders hier bij me houden.

Ik ben nu weer begonnen met mijn stage in een andere neuvolla en ga hier mee lopen bij de prenatale onderzoeken. Ik vind dit weer super om te doen. Ze doen hier ook aan huisbezoeken na de bevalling, dus dat ga ik volgende week doen.

Ik zal nog wat foto's erbij plaatsen van mijn ouders en snel weer een berichtje typen.

Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 43343

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: