1e echo zelf gemaakt en eindelijk word het koud!!! - Reisverslag uit Kokkola, Finland van mariekelandkroon - WaarBenJij.nu 1e echo zelf gemaakt en eindelijk word het koud!!! - Reisverslag uit Kokkola, Finland van mariekelandkroon - WaarBenJij.nu

1e echo zelf gemaakt en eindelijk word het koud!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2005 | Finland, Kokkola

Zo na een weekje stilte hier dan weer een verslag van het, nu, echt koude Kokkola. :-)bbbrrrrrr
Ik hoorde gister op het nieuws hier, dat dit de warmste herfst is geweest in de afgelopen 75 jaar. Iedereen en alles scheen van slag te wezen, mensen, dieren, planten, noem maar op alles. De bloemen begonnen weer te bloeien, blaadjes nog steeds aan de bomen en, wat erg fijn is nu met de vogelziekte, de vogels vlogen nog niet naar het zuiden omdat het hier warm genoeg was.
Nou tot vorige week donderdag, er was in ene een spontane leegloop van de vogels, blaadjes vlogen overal, mensen helemaal gelukkig en ik natuurlijk ook. Tot nu, want nu is het wel weer genoeg geweest. Het is hier in de nacht ongeveer -5 graden en overdag maximaal 4 graden. De mensen die me een beetje kennen, weten dat ik niet echt een kou lief hebber ben, dus heb het op dit moment erg zwaar. En het rotste van alles is, dat het niet regent en dat ik dus ook geen sneeuw zie!! Maar ach, ik red me nog wel, je wilt niet zien hoe ik ´s ochtends de deur uitga, lijk net de verschrikkelijke sneeuwman ;-)

Vorige week heb ik de hele week stage gelopen in de neuvolla met de vroedvrouw. We hebben daar alleen maar prenatale onderzoeken gedaan. Opzich erg leerzaam, omdat er heel veel verschillen zijn tussen Nederland en hier, dus je gaat er goed over na denken. Aan de andere kant, soms ook lastig en vooral met de taal.
De vroedvrouw die hier de prenatale controles doet in de neuvolla, is een verpleegkundige en dat maakt het soms helemaal lastig. Om het minste geringste wordt de zwangere naar het ziekenhuis gestuurd voor een extra controle en als ik er naar vraag, kan je niet echt een goed antwoord verwachten.
Maar ach, het zit er nu op.

Ik ben deze week begonnen met mijn stage in het ziekenhuis in de polikliniek. Weer zwangerschapscontroles, maar nu ook echo´s maken, met de gynaecoloog werken, vruchtwaterpuncties bij wonen, abortussen kunen zien.
En raad eens wat?!? Heb vandaag mijn eerste echo zelf gemaakt :-) was echt super leuk. En ik heb de foto ook zelf gekregen. Mocht alle onderzoeken doen, was echt leerzaam. Had al bedacht dat ik graag wilde verder studeren om echo´s te kunnen maken, maar weet het nu zeker.

Ik wilde eerst mijn vader en Marvin in de maling gaan nemen met de foto van de echo. Ik wilde hem laten zien en dan kijken hoe ze reageerde, waarschijnlijk dachten ze dat die van mezelf zou zijn. Ik bedacht me later, dat ik ze dat niet aan kon doen. Papa zou waarschijnlijk een hartstilstand krijgen en Marvin gok ik ook. Dus toch maar al eerlijk verteld hoe ik aan de foto kom.

Hoe is het weer verder bij jullie?

Ik zal snel nog wat schrijven.

Oh mam laat even weten of het nou lukt met lezen!!

Kus

  • 19 Oktober 2005 - 20:54

    Jacco:

    dan is het maar beter dat je het eerlijk hebt verteld, scheelt namelijk twee dode.heb je m'n mail gekregen? liefs

  • 19 Oktober 2005 - 22:15

    Diana:

    Nou hier word t nu ook kouder, lekker kacheltje aan! Leuk man eerste echo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 43345

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: